Veel gestelde vragen

1. Hoe kan ik een bestelling plaatsen op Sistersophy.nl?

Het bestelproces: van online tot aan de deur:
1. Jij kiest een boeket met eventueel een aanvullend product uit het assortiment (vermelde prijzen zijn inclusief btw en verzending).
2. Je vult je eigen gegevens en die van de ontvanger in.
3. Je noteert tekst voor op het kaartje.
4. Je betaalt op de wijze die jouw voorkeur heeft.
5. Je ontvangt direct een bevestiging van je bestelling op het door jou opgegeven e-mailadres.
6. Na goedkeuring van de betaling wordt jouw bestelling naar onze binders gestuurd.
7. Met de bloemen uit ons assortiment binden wij op een professionele wijze het boeket. Doordat bloemen een natuurproduct zijn, kan het boeket enigszins afwijken van de voorbeeldfoto.
8. Als het boeket compleet is, wordt het netjes verpakt in een mooie verzenddoos. Dat beschermt de bloemen tijdens het vervoer en maakt er een echt cadeau van voor de ontvanger.
9. Packs Special Care haalt de bestelling op en zorgt ervoor dat hij bij het juiste depot terecht komt.
10. Onze vervoerder belt aan bij de ontvanger. Die doet open en neemt blij verrast jouw bloemencadeau in ontvangst en geniet daar ten minste 7 dagen van. (Mocht de ontvanger niet thuis blijken te zijn, dan wordt er een briefje achtergelaten met de vraag om contact op te nemen voor een 2e levering. In veel gevallen kan de bezorger je boeket bij de buren afgeven (dit vragen wij wel altijd aan de vervoerder).
11. Heb je vragen of opmerkingen over je bestelling dan neem je contact op met onze klantenservice.

2. Hoeveel bezorgkosten betaal ik?

De bezorg- en handlingskosten (verzendkosten) bij Sister Sophy zijn EUR 7,95 per levering. Deze kosten bestaan uit: bezorging per post, eventuele herlevering en kosten voor het betalingsverkeer. De totaalprijs bestaat dus uit kosten voor het boeket en de bezorg- en handlingskosten. Als u kiest voor betaling per factuur, dan komen hier nog factuurkosten bij. Deze factuurkosten staat vermeld bij het kiezen van deze betalingsoptie, het is een percentage van het totaalbedrag.

3. Zijn de prijzen op Sistersophy.nl in- of exclusief btw?

Alle prijzen op Sistersophy.nl zijn inclusief btw (mits nadrukkelijk vermeld).

4. Hoe wordt mijn boeket bezorgd?

De producten van Sister Sophy bestaan altijd uit verse bloemen. Om dit te garanderen, kopen wij zelf de bloemen direct bij de kwekers in en verwerken de bloemen zelf handmatig. Om ervoor te zorgen dat de bloemen goed bezorgd worden, maken wij gebruik van de pakketdienst van Packs Special Care.

5. Kan ik anoniem een boeket versturen?

Ja, dat kan. Als je alleen een berichtje en niet je naam op het tekstkaartje typt, blijf je altijd anoniem. Je persoonlijke gegevens worden namelijk nooit aan de ontvanger van het boeket doorgegeven, men ziet alleen de kaarttekst. Dus meteen even een TIP, zet dus altijd je naam op het kaartje als je niet anoniem wenst te blijven.

6. Kan ik mijn bestelling nog wijzigingen of annuleren na het bestellen?

Wijzigen
Na het sluiten van de overeenkomst kun je uitsluitend nog wijzigingen doorgeven die geen invloed hebben op het totaal te betalen of reeds betaalde bedrag en op voorwaarde dat jouw bestelling nog niet verwerkt is. Indien een wijziging niet meer verwerkt kan worden krijg je daar (tijdens kantooruren, maandag tot en met vrijdag 9.00 tot 18.00 uur) zo snel mogelijk bericht over. Wijzigingen kunnen per e-mail, order@sistersophy.nl of telefonisch worden doorgegeven. Vermeld a.u.b. altijd je ordernummer, zodat wij je bestelling kunnen opzoeken.

Annuleren
Na het sluiten van de overeenkomst is annuleren alleen nog mogelijk bij bestellingen met een afleveradres binnen Nederland en tenminste 24 uur voor de verzenddatum. Een annulering kan uitsluitend telefonisch worden doorgegeven tijdens kantooruren, zie contactgegevens. Annuleringskosten bedragen 10% van de hoofdsom met een minimum van € 8,00.

7. Kan ik in één keer meer boeketten bestellen?

Ja, u kunt meerdere boeketten tegelijk bestellen. Neem dan aub even contact met ons op. Via de website kunt u momenteel slechts 1 boeket per adres opgeven, maar we hebben veel zakelijke mogelijkheden.

8. Krijg ik een bericht nadat het door mij bestelde boeket is bezorgd?

Onze producten worden bezorgd door diverse vervoerders in Nederland. Met name werken wij met Packs Special Care. Via deze vervoerders zorgen wij ervoor dat u op de hoogte gehouden wordt van de bezorgingen. Tevens sturen wij u ook een track-and-trace nummer zodat u kunt zien wanneer de verwachte levering plaats zou vinden. Heeft u specifieke vragen over een levering, stuur dan aub een kort mailtje met uw vraag naar: order@sistersophy.nl.

9. Ziet het afgeleverde boeket er exact hetzelfde uit als op de afbeelding op de website van Sister Sophy?

Bloemen zijn natuur- en seizoensproducten. Het kan voorkomen dat de bloemen een fractie afwijken van de foto, maar wij zorgen er zelf voor dat het product vergelijkbaar is als op de foto. Ons doel is om ervoor te zorgen dat het een kopie van de foto is. Onze binders hebben de foto van het product naast de bindtafel om afwijkingen tot een minimum te beperken

10. Welke garanties geeft Sister Sophy op bloemen, planten en boeketten?

Sister Sophy vindt kwaliteit belangrijk en daarom geven wij minimaal 7 dagen vers- c.q. vaasgarantie. Het is daarbij van belang dat je de bloemen goed verzorgt. Elke aanspraak op garantie komt te vervallen indien het geleverde voor andere doelen is gebruikt of op andere wijze is behandeld dan normaliter gebruikelijk is.

11. Kan ik een product retourneren (herroepingsrecht)?

Voor het hoofdproduct, bloemen en planten, is retourneren (herroepingsrecht) niet mogelijk (conform artikel 8.2.d. van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.), omdat deze aan bederf onderhevig zijn. Om te bepalen of een hoofdproduct onder bederf onderhevig is, kunnen we stellen dat als een product binnen de herroepingstermijn kan bederven, dan is deze aan bederf onderhevig

Voor aanvullende producten die niet aan bederf onderhevig zijn, geldt dat u deze alleen kunt retourneren als u zowel besteller als ontvanger van het aanvullende artikel bent. Retourneren dient te geschieden binnen 14 kalenderdagen volgend op de dag van levering conform artikel 6 en 7 van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.

Aanvullende instructies voor retourneren: een aanvullend product moet indien redelijkerwijs mogelijk ongebruikt en onbeschadigd zijn. Verstuur het alstublieft in beschermende verpakking. Vermeld indien mogelijk het ordernummer. Dit bespoedigt afhandeling van de retournering. Het ordernummer staat in de e-mailbevestiging van de bestelling.
Indien u in aanmerking komt voor een volledige terugbetaling (incl verzendkosten) dan zullen wij uw aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terugstorten, doch uiterlijk 30 dagen na uw verzenddatum van de artikelen of uiterlijk 30 dagen na het melden van de klacht (indien terugsturen niet nodig is).

12. Kan ik veilig betalen?

Sister Ssophy werkt met het internationale betalingssysteem Ogone. Dit betalingssysteem is beveiligd en wordt door veel bedrijven op internet gebruikt. Op het moment dat je een bestelling plaatst en je alle gegevens in hebt gevuld, heb je de keuze uit diverse betaalwijzen. Alle mogelijkheden worden verwerkt door Ogone. Tevens is Sister Sophy lid van de Nederlandse Thuiswinkel organisatie. Dit houdt in dat Sister Sophy zich conformeert aan de gedragsregels van deze organisatie. Die regels zijn direct gekoppeld aan het Thuiswinkel Waarborg, hét consumentenkeurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, telefoon, catalogus en post.

Bestelling via de elektronische weg kunnen worden betaald via iDEAL, Creditcard, Paypal of op rekening.

13. Hoe kan ik een klacht melden?

Wij zullen we alles aan doen om ervoor te zorgen dat u tevreden bent over onze dienst, mocht u onverhoopt toch ergens niet helemaal tevreden over zijn dan kunt u altijd een klacht indienen bij ons. Graag zelfs zodat we er ook iets aan kunnen doen. U kunt een klacht melden via email (maandag tot en met vrijdag 9.00 tot 17.00 uur, zaterdag 9.00 tot 13.00 uur) of via mail via: order@sistersophy.nl. Geef aub altijd uw ordernummer door als u contact opneemt met onze servicedesk. Bent u niet helemaal tevreden over de kwaliteit van het boeket, maak dan altijd foto's van het boeket zodat wij kunnen zien hoe het boeket ervoor staat en meld de klacht zo snel mogelijk, liefst binnen 24 uur na ontvangst.

Wij reageren altijd zo snel mogelijk op alle klachten, het kan zijn dat wij voor een oplossing op uw vraag / klacht contact op moeten nemen met de bloemist voor meer informatie. Dit kan soms enige tijd duren. Volgens thuiswinkel moeten we binnen 14 dagen uiterlijk reageren op uw melding, echter wij reageren in 90% van de gevallen al binnen 30 minuten (tijdens kantooruren) en anders binnen 24 - 48 uur. Maar uiterlijk altijd binnen 14 dagen. Om de snelheid te bevorderen vragen wij om uw melding via het contactformulier te melden met uw ordernummer erbij, dit is ver weg de snelste manier voor u en voor ons (wij hebben zo alles bij de hand).

Indien u niet akkoord kunt gaan (om welke reden dan ook) met de geboden oplossing, staat het u vrij om de klacht in te dienen bij de geschillencommissie Thuiswinkel. Ga hiervoor naar de website van de geschillencommissie: www.sgc.nl.